انتظار اقتصاددانان هدایت بودجه 97 در مسیر حمایت از تولید ملی است

رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق با بیان اینکه انتظار اقتصاددانان هدایت بودجه ۹۷ در مسیر حمایت از تولید ملی است، گفت: اگر تولید ملی حمایت شود، مشکلات اقتصادی هم برطرف می‌شود.

به نقل از خبرگزاری فارس، یحیی آل‌اسحاق با اشاره به لایحه بودجه 97 اظهار کرد: بررسی بودجه از وظایف مهم نمایندگان در خانه ملت است.

وی با اشاره به اینکه انتظار ما هدایت بودجه 97 در مسیر حمایت از تولید ملی است، تصریح کرد: اگر تولید ملی حمایت شود، صادرات افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق با بیان اینکه حمایت از تولید ملی به معنای حذف رکود از بازار است، اضافه کرد: تولید ملی حمایت شود درصد بیکاری کاهش و اشتغال‌زایی رونق پیدا می‌کند.

آل‌اسحاق با تأکید بر اینکه تولید در کشور گران است، تصریح کرد: اگر تولید در کشور رونق بگیرد و به‌موازات آن صادرات هم انجام شود در نتیجه هزینه تولید کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در دنیا به‌ویژه کشورهای صنعتی دولت‌ها در جهت کاهش هزینه‌های تولید تلاش می‌کنند، اضافه کرد: در این راستا هم خدمات و امکانات در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق با بیان اینکه اجرای کامل اقتصاد مقاومتی دریچه حل مشکلات اقتصادی کشور است، تصریح کرد: باید در این جهت از تمام توان و ظرفیت‌ها استفاده کرد.

آل‌اسحاق با تأکید بر اینکه دولت باید برنامه‌ریزی ویژه در بخش کنترل واردات داشته باشد، اظهار کرد: لازمه تحقق رونق تولید ملی برخورد با واردات کالاهایی است که مشابه آن با کیفیت به مراتب بهتر در داخل تولید می‌شود.

Sorry - Comments are closed