بازگشت پروازهای کویتی به حریم هوایی عراق پس از سه سال

خطوط هوایی کویت نیز مانند دیگر کشورها ممنوعیت استفاده از حریم هوایی عراق را لغو کرده و بار دیگر پس از سه سال از حریم هوایی این کشور برای پروازهای خود استفاده می کند.

خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که هواپیماهای کویتی بار دیگر از حریم هوایی عراق برای حرکت به سمت کشورهای عربی و اروپایی استفاده می کنند و در حال حاضر حریم هوایی این کشور کاملا امن است.

سازمان هواپیمایی کویت در اوت ۲۰۱۴ استفاده از حریم هوایی عراق را برای پروازهای این کشور ممنوع اعلام کرد چرا که در آن زمان داعش در حال قدرت گرفتن و جنگ علیه این گروه تروریستی در این کشور آغاز شده بود.

در بیانیه وزارت حمل و نقل عراق که امروز(شنبه) صادر شد آمده است که خطوط هوایی کویت از روز جمعه استفاده از حریم هوایی عراق را به مقصد برخی کشورهای عربی و خارجی از سر گرفته است.

عباس عمران مدیر کل سازمان هواپیمایی عراق اعلام کرد که این روند زیر نظر کاظم فنجان الحمامی، وزیر حمل و نقل آغاز شده است.خطوط هوایی هلند نیز چند روز قبل استفاده از حریم هوایی عراق را از سر گرفتند چرا که حریم هوایی عراق در حال حاضر صد در صد امن است.

Sorry - Comments are closed