افزایش صادرات غیر نفتی از خوزستان


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از افزایش ۲۵ درصدی صادرات غیر نفتی از خوزستان خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهلا عموری، رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: خوزستان در 10 ماهه اول امسال حدود 10 میلیارد دلار صادرات داشت که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: صادرات غیرنفتی خوزستان در بخش کشاورزی، صنایع‌دستی، صنایع غذایی، پتروشیمی و…است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بابیان اینکه بخش خصوصی در هیچ جای کشور بدون دغدغه فعالیت نمی‌کند، عنوان کرد: باوجود برخورداری خوزستان از ظرفیت‌های اقتصادی اما فعالان اقتصادی با چالش‌های بسیاری در حوزه صادرات مواجه هستند.

عموری افزود: رشد 25 درصدی صادرات در خوزستان ناشی از اعزام هیئت‌های بازرگانی به کشورهای عراق، عمان، قطر و کویت است.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط کشتیرانی از بندر خرمشهر به بندر صحار عمان گفت: راه‌اندازی این خط به دنبال نیازسنجی اتاق بازرگانی و در جهت رونق‌بخش تجاری استان و رفع موانع صادرات صورت گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز افزود: درصدد هستیم خطوط مستقیم کشتی رانی به کویت و دوحه باهدف کشف بازارهای جدید و رونق صادرات راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به رتبه استان خوزستان در تولید ماهیان گرمابی و با توجه به مشکلات استان در این بخش بیان کرد: جلسات متعددی برای حل معضلات مربوط به ماهیان گرمابی برگزار شد اما معضلات آن همچنان حل‌نشده است.

عموری با تأکید بر رونق‌بخش گردشگری همراه با ایجاد زیرساخت‌های لازم بیان کرد: دفتر صدور ویزای فرودگاه در اهواز افتتاح شد که با افتتاح این دفتر شهروندان می‌توانند ویزای 180 کشور را از طریق این دفتر تهیه کنند.

Sorry - Comments are closed