رشد 20 درصدی صادرات صنایع غذایی کشور

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات صنایع غذایی کشور در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافت.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی صادقی نیارکی افزود: ارزش صادرات محصولات غذایی کشور در هشت ماهه نخست امسال حدود 2 میلیارد دلار بوده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار صادرات این محصولات صورت گرفته بود.
وی اظهار کرد: پارسال در مجموع 2 میلیارد و 500 میلیون دلار محصولات صنایع غذایی ایران به خارج صادر شد و امسال در صدد ارتقای این رقم به سه میلیارد دلار هستیم.
این مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صادرات محصولات صنایع غذایی کشور از نظر حجم 3.1 درصد و از نظر ارزش هفت درصد صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می دهد.
وی بیان کرد: این وضعیت نشان می دهد که در این صنعت، خام فروشی صورت نمی گیرد و پس از ایجاد ارزش افزوده، محصول نهایی صادر می شود.
صادقی نیارکی که برای شرکت در نخستین جشنواره تخصصی توانمندی های صنایع غذایی، آشامیدنی و دارویی استان فارس به شیراز سفر کرده است، افزود: بیشترین صادرات در حوزه محصولات غذایی کشور مربوط به فرآورده های لبنی و بستنی است و جایگاه بعدی نیز در اختیار صنعت شیرینی و شکلات است.
صادقی نیارکی اظهار کرد: 59 درصد صادرات کشور در زمینه محصولات غذایی و آشامیدنی به کشور عراق و 40 درصد نیز به افغانستان بوده است.
وی ادامه داد: براساس آمار سال 95، صنایع غذایی سهم 15 درصدی در اشتغال کشور را به خود اختصاص داده بود.
به گفته این مقام مسئول، 12 درصد صنایع کشور نیز در حوزه صنایع غذایی فعال هستند.
مدیرکل دفتر صنایع غذایی دارویی و بهداشتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت اظهار کرد: صنعت محصولات غذایی دنیا از حدود هفت هزار میلیارد دلار گردش مالی برخوردار است و تنها 10 نشان تجاری جهانی معتبر بیش از نیمی از این رقم را به خود اختصاص داده اند که این وضعیت نشان دهنده لزوم برندسازی در این حوزه است.
نخستین جشنواره تخصصی توانمندی های صنایع غذایی، آشامیدنی و دارویی استان فارس شامگاه پنجشنبه به کار خود پایان داد.

Sorry - Comments are closed