صادرات 30 هزار تنی آرد از کرمانشاه به عراق

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه کارخانه‌های آرد داخل استان با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند، گفت: در استان کمبود کارخانه آرد نداریم.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، مظفر رحیمی با بیان اینکه استان کرمانشاه 16 کارخانه آرد دارد، گفت: در حال حاضر 14 کارخانه آرد استان فعال بوده و دو کارخانه دیگر نیز یکی در دست راه اندازی و دیگری هم در دست فعال شدن است.

رحیمی نیاز سالانه استان کرمانشاه به آرد را 225 هزار تن عنوان کرد و افزود: تمامی آرد مورد نیاز استان در کارخانه‌های داخل استان تولید می‌شود.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه کارخانه‌های آرد داخل استان را به سه دسته تولید آرد یارانه‌ای، آرد آزاد و آرد صادراتی تقسیم کرد و افزود: مازاد آرد تولیدی در استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

رحیمی با اشاره به صادرات آرد از استان کرمانشاه به کشور عراق اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 30 هزار تن آرد از استان کرمانشاه به عراق صادر شده که این میزان در شش کارخانه آرد استان تولید شده‌ است.

رحیمی سپس با بیان اینکه خبازی‌های استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون 183 هزارتن آرد مصرف کرده‌اند، گفت: خبازی‌های یارانه‌ای استان امسال 157 هزار تن و خبازی‌های آزادپز نیز 26 هزار تن آرد مصرف کرده‌اند.

وی تعداد کل خبازی‌های استان کرمانشاه را 2045 واحد اعلام کرد و افزود: 1672 واحد خبازی یارانه‌ای و 373 واحد خبازی آزادپز در استان فعالیت دارند.

Sorry - Comments are closed