مهران مستعد تبدیل به منطقه آزاد تجاری

استاندار ایلام با حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزیت های مهران از تبدیل این شهرستان به منطقه آزاد تجاری دفاع کرد.

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام نوشت: قاسم سلیمانی دشتکی در این جلسه همسایگی با استان های مرزی عراق شامل واسط، میسان و دیالی و ارتباطات  فامیلی، اجتماعی و مذهبی را از مزیت های مرز مهران برشمرد و و گفت: استان ایلام 430 کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد که 180 کیلومتر آن در شهرستان مهران قرار دارد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مهران دارای اراضی ملی و همچنین اراضی ارزان قیمت دیگری برای توسعه زیرساخت ها، کارخانجات و کارگاههای صنعتی، نیمه صنعتی و صنایع تبدیلی است افزود: وجود بازارچه تجاری و بین المللی مهران، استقرار گمرکات استان در مهران، وجود منطقه ویژه اقتصادی و راههای ارتباطی مناسب موجود و در دست احداث را از دیگر مزیت های مهران برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری برشمرد.

وی به اجرای طرح احیاء اراضی در شهرستان مهران اشاره کرد و یادآور شد: با بهره برداری از این اراضی، امکان استقرار صنایع تبدیلی به منظور صادرات محصولات به کشور عراق وجود دارد.

سلیمانی دشتکی وجود سدهای در دست احداث، منابع نفت و گاز و صنایع پائین دستی، ظرفیت توسعه گردشگری را از دیگر مزیت های مهران برشمردو خاطر نشان کرد: مرز مهران یک مرز صادراتی است به شکلی که در سال گذشته 3/2 میلیارد دلار کالا از این مرز صادر شد.

Sorry - Comments are closed