ضرورت راه‌اندازی میز مشترک بخش خصوصی خراسان رضوی و عراق

استاندار خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی میز مشترک بین بخش خصوصی خراسان رضوی و کشور عراق اقدامی در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و تسریع فرآیندهاست.

خبرگزاری فارس به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نوشت: علی‌رضا رشیدیان عصر امروز در دیدار قائم مقام وزیر تجارت عراق گفت: بسیاری از فعالان صنعتی و اقتصادی استان اعم از صنایع غذایی و مصالح ساختمانی می‌توانند مقدمات فعالیت مشترک را بین شرکت‌های خراسانی و عراقی فراهم کنند و امید است از همین سفر کار آغاز شود.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های استان در حوزه خدمات فنی و مهندسی در عراق تصریح کرد: در صورت تسهیل شرایط امکان استمرار این همکاری‌ها وجود دارد و انتظار می‌رود فرصت برابر با سایر فعالان اقتصادی در این کشور، برای شرکت‌های ایرانی فراهم شود که بتوانند نقش موثری در بازسازی عراق ایفا کنند.

استاندار خراسان رضوی از آمادگی این استان برای تولید مشترک کالا خبر داد و برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی و معرفی ظرفیت و توانمندی‌های ایران و خراسان رضوی در عراق و بالعکس را در توسعه تجارت و فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور بسیار موثر دانست.

وی موضوع افزایش عوارض و تعرفه‌ها از سوی کشور عراق برای کالاهای ایرانی را از جمله عواملی برشمرد که سبب کندی روند تجارت بین طرفین می‌شود و خواستار تلاش برای ارتقا سطح مناسبات از سوی دو طرف شد.

رشیدیان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مشترک برای توسعه تجارت و مناسبات اقتصادی و رساندن آن به سطح قابل قبول تاکید کرد.

Sorry - Comments are closed