افزایش ۵ درصدی صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی کرمانشاه


مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۵ درصدی صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی ۱۰ ماه امسال خبر داد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به افزایش 5 درصدی صادرانت کالا از بازارچه های مرزی این استان، گفت: طی ۱۰ ماهه امسال یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۴۷ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۶۹ تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۵ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: ۷۳۹ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۶۴۶ دلار با وزن دو میلیون و ۴۷ هزار و ۶۵۴ تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه صادر شده است.

این مسئول ادامه داد: سایر گمرکات نیز در این مدت ۸۵۰ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۴۰۱ دلار کالا را با وزن یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۱۱۴ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۲ درصد و از نظر ارزش ۱۳ درصد افزایش داشته است.

حیدری عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، لوازم خانه داری و پاکیزگی، ظروف ملامین، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهر سرکه یخ نزده، کولرهای آبی، نوار لبه و روکش اوراق فشرده چوبی، جوال وکیسه برای بسته بندی کالا از نوار پلی اتیلن یا پلی پروپیلن، رب گوجه فرنگی، پودر یا مایع لباسشوئی، سیمان، رخام پولیش داده شده و پروفیل با مقطع از آهن یا فولاد گرم نورد شده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود، گفت: طی ۱۰ ماهه امسال در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۴۰ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

Sorry - Comments are closed