۴۰ بنگاه اقتصادی استان بوشهر به عراق اعزام می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیش از ۴۰بنگاه اقتصادی در قالب هیئت تجاری و بازایابی از استان بوشهر در ۲۴ بهمن ماه به عراق اعزام می‌شوند.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید حسین حسینی محمدی در جلسه پایش تجارت خارجی با حضور دستگاههای اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه صادرات غیر نفتی در اولویت برنامه‌ها است اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن زیرساخت‌ها لازم در بعد تجارت و اقتصاد، از ظرفیت بالایی در حوزه صادرات برخوردار که در این راستا برنامه‌ریزی مدونی شده است.

وی با بیان اینکه این استان در بعد صادرات نقش مهمی در کشور دارد تاکید کرد: افزایش صادرات غیر نفتی یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه اقدامات مهم وموثری در استان بوشهر انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اعزام هیئت اقتصادی استان بوشهر به کشور عراق خبرداد و گفت: بیش از 40 بنگاه اقتصادی در قالب هیئت تجاری و بازایابی از استان بوشهر در 24 بهمن ماه به عراق اعزام می‌شوند.

وی افزود: اعزام هیئت تجاری بازاریابی از استان بوشهر به کشورعراق به مدت 4 روز فرصتی برای بدست آوردن بازار کشور عراق برای رونق بخشیدن به صادرات غیر نفتی است.

حسینی محمدی با اشاره به برخی ازمشکلات اقتصادی تصریح کرد: تنها راه اصلی خروج از رکود اقتصادی ، توسعه صادرات غیر نفتی است که به صورت جدی در برنامه‌ها و تدابیر دولت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ابراز امیدواری کرد هیئت تجاری اعزامی به کشور عراق با شناخت کامل بازار و رقبا بتواند مذاکرات مفید و مثمر ثمری را با تیم‌های اقتصادی در بغداد، بصره، ام القصر و فاو داشته و سهم بازار صادراتی کشور را در عراق افزایش دهد.

Sorry - Comments are closed