عراق درصدد کسب اعتبار ۸۸.۲ میلیارد دلاری برای بازسازی

وزیر برنامه‌ریزی عراق دوشنبه در یک کنفرانس بین‌المللی در کویت اعلام کرد، بغداد به ۸۸.۲ میلیارد دلار برای تامین هزینه بازسازی پسا داعش نیاز دارد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: عراق امید دارد میلیاردها دلار در نشست سه روزه کویت با موضوع بازسازی این کشور جنگ‌زده جمع‌آوری کند. بغداد دسامبر گذشته پیروزی علیه داعش را اعلام کرد و پس از سه سال جنگ با این گروه تروریستی انبوهی از اراضی خود را ویران شده و میلیون‌ها تن را آواره یافت.

سلمان الجمیلی، وزیر برنامه‌ریزی عراق با استناد به ارزیابی کارشناسان عراقی و بین‌المللی اعلام کرد که کشورش به بودجه ۸۸.۲ میلیارد دلاری نیازد دارد تا ویرانی‌ حاصل از درگیری‌ها را ترمیم کند.

قصی عبدالفتاح، از مدیران وزارت برنامه‌ریزی گفت ۲۲ میلیارد دلار از آن اعتبارات فورا نیاز است و مابقی آن در میان‌مدت باید تامین شود.

در همین حال مصطفی الهیتی، رئیس بازسازی مناطق ویران شده به دست داعش گفت: ما تعدادی برنامه بازسازی در مناطقی که تحت تاثیر جنگ قرار گرفتند، آغاز کردیم. اما دستاورد ما کمتر از یک درصد از آن چیزی است که عراق به آن نیاز دارد. نیاز مبرمی به این اعتبارات وجود دارد تا فورا خدمات زیرساختی و اساسی در بسیاری از استان‌ها ارائه شود. ما بیش از ۱۳۸ هزار واحد مسکونی آسیب دیده داریم که نیمی از آن کاملا ویران است. هنوز بیش از ۲.۵ میلیون عراقی آواره هستند.

Sorry - Comments are closed