عضو اتاق تهران: ایران درصدد افزایش صادرات آرد به عراق است

کاوه زرگران رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران گفت: ایران در حال رایزنی با روسیه درباره یک قرارداد واردات گندم است که به تهران اجازه می دهد، میزان صادرات آرد خود را به عراق افزایش دهد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، زرگران روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری ‘رویترز’ افزود: این قرار داد، شامل واردات ماهانه حدود 100 هزار تُن گندم از روسیه به کارخانه‌ ‌های خصوصی است که گندم را برای صادرات، آرد خواهند کرد.
وی گفت: این گفت و گوها همچنان ادامه دارد و انتظار می رود که طی دو ماه آتی این قرارداد، نهایی شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران افزود: ‘هفته گذشته در مسکو بودیم تا درباره این قرارداد گفت و گو کنیم البته مشکلات مالی کوچکی وجود دارد که باید حل شود. پس از آن، می توانیم قرارداد را اجرا کنیم.’
روسیه یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان گندم در جهان است که ذخایر زیاد آن در انتظار قرارداد فروش هستند.
در این حالی است که سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز سه شنبه گذشته (24 بهمن ماه) اعلام کرده بود که 40 درصد از محصولات کشاورزی عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش از بین رفته است.
فائو افزوده است: زیر ساخت های کشاورزی، منابع آبی و تولیدات کشاورزی در عراق تخریب شده و تجهیزات زراعی ، بذر، محصولات و انبارهای غلات و حیوانات اهلی آن ها در جنگ با داعش غارت شده است.
طبق اعلام این سازمان، کمبود بارش باران درفصل جاری در عراق نیز بر اساس ارزیابی وزارت کشاورزی این کشور خسارت 30 درصدی به محصولات گندم و جو وارد خواهد کرد.

Sorry - Comments are closed