قرارداد خط اعتباری با بانک های روسیه، ارمنستان و عراق منعقد شد

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران از انعقاد قراردادهای اعتبار خریدار با بانک های روسیه، ارمنستان و عراق خبر داد و گفت: این قراردادها به منظور تسهیل صادرات کالا به امضا رسیده است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی صالح آبادی کشنبه در همایش تامین مالی صادرات، افزود: تاکنون پنج میلیون یورو قرارداد اعتبار خریدار با یک بانک ارمنستان، ١٠ میلیون یورو با یک بانک روسیه و ١٨ میلیون یورو قرارداد نیز با بانک البلاد عراق به امضا رسیده است.
به گفته وی، علاوه بر این قراردادها، مذاکراتی نیز با بانک هایی از فرانسه، اسپانیا، عمان، نیجریه و کوبا برای اعطای خط اعتباری در حال انجام است.
صالح آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به دریافت خطوط اعتباری از بانک های خارجی اشاره کرد و گفت: این اعتبارات در قالب تامین مالی خارجی (فاینانس) و خطوط اعتباری کوتاه مدت (ریفاینانس) تعریف شده است.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: تاکنون فاینانس با بانک های کره جنوبی، چین، اتریش و روسیه انجام شده است و 25 میلیون یورو قرارداد با یک بانک فرانسوی، ١٠٠ میلیون یورو با یک بانک کره جنوبی و 25 میلیون یورو نیز با یک بانک ترکیه نهایی شده است.
صالح آبادی در ارتباط با اعتبارات اسنادی گشایش یافته در سال جاری نیز گفت: امسال ١١٣ میلیون دلار اعتبار اسنادی صادراتی و ٧٨٢ مییلیون یورو اعتبار اسنادی وارداتی گشایش یافته است.
به گفته وی، بانک توسعه صادرات در ١٠ ماه نخست امسال ٣٣ هزار و ٩٢٣ میلیارد دلار تسهیلات ریالی، ٥٩٩ میلیون دلار تسهیلات ارزی و ٧١ میلیون دلار نیز در قالب اعتبار خریدار پرداخت کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه منابع اعتباری بخش صادرات در بانک توسعه صادرات ایران شامل منابع داخلی و خارجی می شود، افزود: یکی از این منابع، منابع اعتباری صندوق توسعه ملی و بانک توسعه صادرات است.
وی با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات منابع صندوق توسعه ملی ١١ درصد و نرخ سود بانکی ١٤ تا ١٨ درصد است، افزود: به طور میانگین، تسهیلات این بخش با نرخ 14 تا 14.5 درصد اعطا می شود.
صالح آبادی اضافه کرد: تخفیف نرخ سود تسهیلات و همچنین سپرده های ریالی و ارزی بانک مرکزی را از دیگر منابع بانک توسعه صادرات عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، همایش تامین مالی صادرات، با هدف بررسی راهکارهای تامین مالی صادرات توسط شبکه بانکی، چگونگی انجام مبادلات بانکی و گسترش آنها بویژه پس از برجام و نیز مشکلات نظام بانکی در تامین مالی امروز در سالن خلیج فارس محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

Sorry - Comments are closed