مقامات اقلیم پیگیر وضعیت بازارچه های مرزی در مذاکرات با بغداد شوند

در راستای تثبیت فعالیت و توسعه بازارچه های مرزی اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران مرتضی عبادی سرکنسولگری کشورمان در اربیل خواهان پیگیری جدی این موضوع از سوی مقامات اقلیم در گفت وگو با بغداد شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مرتضی عبادی سرکنسول کشورمان روز یکشنبه با اشاره به بازدید خود از بازارچه مرزی سردشت و دیدار با مقامات محلی گفت: بهبود وضعیت بازارچه های مرزی کشورمان با عراق در مرزهای غربی کشور نیازمند پیگیری های جدی مقامات اقلیم در مذاکرات اربیل با بغداد می باشد
وی اظهار کرد: این بازارچه فرصت مغتنمی برای مردم سردشت در کشورمان و شهروندان قلعه دیزه در کردستان عراق که هر دو از جنایات حزب بعث متضرر شده و آسیب دیده اند می باشد تا از نعمت مرز، صلح و برادری بهره مند شوند.
وی افزود: این بازارچه فرصت مناسبی برای ساکنان دو شهر مرزی سردشت و قلعه دیزه در راستای توسعه روابط اقتصادی می باشد.
سرکنسول کشورمان همچنین در جلسه بررسی وضعیت معابر و بازارچه ها مرزی که با حضور مقامات محلی اقلیم کردستان عراق برگزار شد بر رایزنی استان های اربیل و سلیمانیه در جهت تصویب معابر و بازارچه های اشنویه، قاسم رش،کیله، اشکان، سیران بند، هلال آوا، سیف، شوشمی،شیخ صله، تیله کو تاکید کرد.
شایان ذکر است با توجه به ابلاغ یک جانبه بغداد چندی پیش اختلالاتی در مبادلات اقتصادی مرزنشینان صورت گرفته و ضرر اقتصادی متوجه تجار و بازرگانان منطقه شده است.

Sorry - Comments are closed