کرمانشاه| سهم ایران از صادرات آرد به عراق تنها ۲۷۰ هزار تن در سال است

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور گفت: نیاز بازار عراق به آرد دو میلیون تن است اما سهم ایران از این صادرات ۲۷۰ هزار تن در سال است.

مظفر رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرمانشاه، تولید سالانه گندم در استان کرمانشاه 950 هزار تن است که 750 هزار تن آن مازاد بر نیاز کشاورزان است که از طریق شرکت غله و خدمات بازرگانی خریداری می‌شود و مصرف استان در حد 250 هزار تن است و مابقی به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: در سطح استان کرمانشاه 16 واحد کارخانه ارد وجود دارد که از این تعداد 13 واحد فعال هستند که مجموع ظرفیت سالانه آن‌ها 600 هزار تن است.

رحیمی گفت: یکی از کارخانجات آرد استان در اسلام‌آباد غرب به زودی وارد چرخه تولید می‌شود و ظرفیت این کارخانه تا حدود یک سال گذشته 33 هزار تن در سال بود اما اکنون به 140 هزار تن در سال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بازار خیلی خوبی برای آرد در عراق وجود دارد افزود: کارخانه آرد اسلام‌آباد غرب در 6 ماه گذشته 24 هزار تن به مبلغ 6 میلیون دلار به عراق صادرات داشته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور عنوان کرد: نیاز بازار عراق به آرد سالانه حدود دو میلیون تن است که بخش اعظم آن از طریق ترکیه تأمین می‌شود و سهم ایران از این صادرات 270 هزار تن در سال است و امید داریم با ارتقای کمی و کیفی آرد در استان سهم ایران از این بازار افزایش یابد.

Sorry - Comments are closed