افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خلیل حیدری گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری یک میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۵۸ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۹۵۲ هزار و ۴۷ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش رشد ۹ درصدی داشته است.
وی افزود: ۸۳۲ میلیون و ۶۶۱ هزارو ۵۸۳ دلار با وزن دو میلیون و ۳۱۲ هزارو ۴۵۱ تن از کالا‌های فوق درگمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.
مدیرکل گمرکات استان اظهار داشت: سایر گمرکات نیز در این مدت ۹۴۹ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۳۷۵ دلار کالا را با وزن یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۵۹۶ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۶ درصد و از حیث ارزش نیز ۱۹ درصد افزایش داشته است.
حیدری عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات استان را، سیب زمینی محفوظ شده، لوازم خانه داری و پاکیزگی، کاشی و سرامیک، ظروف ملامین، کولر‌های آبی، نوار لبه و روکش اوراق فشرده چوبی، جوال و کیسه برای بسته بندی کالا از نوار پلی اتیلن یا پلی پروپیلن، نایلون پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، رخام پولیش داده شده، انواع ظروف پلاستیکی و سیمان عنوان کرد.
وی با بیا اینکه بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه امسال در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۴۱ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

Sorry - Comments are closed