عراق 108 میلیون بشکه نفت خام در ماه ژانویه صادر کرد

وزارت نفت عراق روز دوشنبه اعلام کرد که در ماه ژانویه 2018 بالغ بر 108 میلیون بشکه نفت خام (متوسط روزانه 3.6 میلیون بشکه) صادر کرده است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‘عاصم جهاد’ سخنگوی وزارت نفت عراق در بیانیه ای افزوده است که عراق 108 میلیون و 190 هزار و 68 بشکه در ماه ژانویه با میانگین قیمت هر بشکه 62 دلار و 596 سنت صادر کرده است.
جهاد در آمد حاصل از این صادرات را که توسط شرکت فروش نفت عراق موسوم به ‘سومو’ صورت گرفته، 6 میلیارد و 772 میلیون و 229 هزار دلار ذکر کرده است.
براساس اعلام سخنگوی وزارت نفت عراق، این صادرات فقط شامل چاه های نفت جنوب عراق است و طی این ماه نیز از چاه های نفت کرکوک هیچ صادراتی صورت نگرفته است.
عراق در طول ماه های گذشته به دلیل مشکلات و اختلافات سیاسی که با منطقه کردستان عراق دارد، نتوانسته است از چاه های نفت کرکوک نفت خام صادر کند.
صادرات نفت عراق در ماه ژانویه گذشته در مقایسه با ماه قبل از آن (دسامبر 2017) افزایش محسوسی نشان می دهد زیرا مجموع صادرات نفت خام در ماه دسامبر گذشته 100 میلیون بشکه بوده است.
عراق از اعضای مهم اوپک است که در بودجه سال جدید آن میزان صادرات نفت روزانه سه میلیون و 888 هزار بشکه نفت در نظر گرفته شده است .
بالغ بر 90 درصد بودجه عراق متکی بر درآمدهای حاصل نفت است و این کشور به شدت به درآمدهای نفتی وابسته است.

Sorry - Comments are closed