نشست دو جانبه وزرای نیرو و منابع آب ایران و عراق

وزرای نیرو و منابع آب ایران و عراق در حاشیه هشمین اجلاس جهانی آب در کشور برزیل ضمن برگزاری نشستی مشترک بر همکاری بیشتر در موضوعات مورد علاقه دو طرف تاکید کردند.

خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو نوشت: رضا اردکانیان، وزیر نیرو کشورمان که به منظور شرکت در هشتمین اجلاس جهانی آب به کشور برزیل سفر کرده است، در حاشیه این رویداد بین‌المللی با حسن جنابی، وزیر منابع آب عراق نشستی دو جانبه برگزار کردند.

در این نشست وزیر منابع آب عرق ضمن تاکید بر همکاری بیشتر در موضوعات مورد علاقه دو طرف، از دعوت طرف ایرانی خود برای عضویت وی در شورای حکام مرکز بین المللی قنات و سازه های آبی تاریخی و مرکز مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو) به گرمی استقبال کرد.

گفتنی است هشتمین اجلاس جهانی آب که مهمترین رویداد بین‌المللی مرتبط با آب است، از ۱۸ لغایت ۲۳ مارس ۲۰۱۸ ( ۲۷ اسفند ۹۶ لغایت سوم فرودین ۹۷) در برازیلیا برگزار می‌شود.

بدین منظور هیئت عالی رتبه‌ای از جمهوری اسلامی ایران به ریاست رضا اردکانیان، وزیر نیرو و جمعی از مقامات وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و امور خارجه، سازمان حفاظت از محیط زیست و همچنین بخش خصوصی در این رویداد بین‌المللی حضور دارند.

Sorry - Comments are closed