بازارچه مرزی سیرانبند بانه یک هفته باز می شود

فرماندار شهرستان بانه گفت: بازارچه مرزی سیرانبند از هفتم تا 15 فروردین بازگشایی می شود و فعالان اقتصادی می توانند کالاهای خود را در زمان مشخص شده وارد کنند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد فلاحی شامگاه دوشنبه در نشست با معتمدین و فعالان اقتصادی بانه که در دفتر بنیاد توسعه آشتی برگزار شد اظهار کرد: با بسته شدن مرزها بسیاری از کالاهای که فعالان اقتصادی برای عید امسال خریداری کرده بودند در آن سوی مرز متوقف شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بازاریان تاکنون نتوانستند کالاهای خود را وارد کنند از این بابت آسیب زیادی به بازار وارد شده و با تلاش پیگیرهای انجام شده بازارچه سیرانبند بانه به مدت یک هفته برای وارد کردن کالای بازاریان بانه بازگشایی شده است.
وی گفت: بازاریان بانه می توانند کالاهای خود با پرداخت عوارض گمرکی از طریق بازارچه سیرانبند بانه وارد کنند و از تخفیفات ویژه برخوردار شوند.
وی گفت: بازار بانه نقش بسیار مهمی در اقتصادی استان دارد و باید برای حل مشکلات بازاریان تلاش شود و با ارائه راهکارهای قانونی و کاربردی بازار بانه را از رکود نجات دهیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا با اجرای طرح پیله وری و ساماندهی مبادلات مرزی برای افرادی که اسامی آنها از طریق سامانه وزارت کشور ثبت، تأیید و به گمرک اعلام شده به ازای کالاهایی که از بازارچه سیرانبند به شیوه پیله وری و با استفاده از کارت الکترونیک مرزنشینی ترخیص می کنند ماهانه پنج میلیون ریال تخفیف لحاظ خواهد شد.
کارت های پیله وری برای روستاهای شعاع 20 کیلومتر مرز صادر می شود و تاکنون در شهرستان بانه بیش هشت هزار کارت الکترونیکی پیله وری صادر شده و سه هزار نفر نیز در نوبت صدور کارت های پیله وری هستند.
در مرز سیرانبند بانه تاکنون فقط صادرات انجام شده و روزانه بیش از 150 کامیون کالا از این مرز به اقلیم کردستان عراق صادر می شود شیشه، آهن، مصنوعات پلاستیکی، میوه و سبزیجات، مصالح ساختمانی و پوکه از جمله کالاهای هستند که از مرز سیرانبند بانه صادر می شوند.
مرز سیرانبند بانه در 25 کیلومتری شهر بانه واقع شده است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

Sorry - Comments are closed