ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان دوشنبه از سرگرفته می شود

فرماندار قصرشیرین گفت: ترانزیت سوخت و ورود تانکرهای سوخت رسان عراقی به کشورمان از فردا (دوشنبه) ششم فروردین ماه از مرز رسمی پرویزخان از سر گرفته می شود.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، فرامرز اکبری افزود: ورود تانکرهای سوخت رسان به داخل کشورمان از 26 اسفند ماه 96 تا ساعت هفت صبح فردا ( دوشنبه ششم فروردین ماه) براساس اعمال محدودیت های ترافیکی از سوی پلیس راه و بخشنامه ترانزیت و پایانه های مرزی برای رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی ممنوع شده بود.
وی اظهار کرد: از فردا تانکرهای سوخت رسان مجاز به تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه خواهند بود.
فرماندار قصرشیرین گفت: به طور میانگین روزانه 500 دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد ایران می شوند و پس از تخلیه در بنادر جنوبی کشورمان به عراق باز می گردند.
اکبری افزود: همچنین در دور دوم تعطیلات نوروز نیز از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه نهم فروردین تا ساعت 24 چهارشنبه پانزدهم فروردین ورود تانکرهای حامل مواد سوختی از طریق مرزهای کرمانشاه به داخل کشور ممنوع می شود.
وی ادامه داد: تردد مسافر، مبادلات مرزی، تجاری و صادرات کالا در مرزهای خسروی و پرویزخان این شهرستان در تعطیلات نوروز امسال بدون هیچ گونه وقفه ای انجام می شود.
روزانه به طور میانگین 800 دستگاه کامیون از مرز پرویزخان و 500 دستگاه کامیون از مرز خسروی کالاهای صادراتی کشورمان به عراق را حمل می کنند.
مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین همه ساله حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است.

Sorry - Comments are closed