مرز بین المللی مهران ایام نوروز 97 برای صادرات کالا فعال است

مدیرکل گمرگ استان ایلام گفت: هیچ محدودیتی مبنی بر بسته بودن مرز بین المللی مهران در ایام نوروز 97 نداریم و این مرز برای صادرات کالا در این ایام باز است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن مصطفایی اظهار کرد: در حال حاضر مبادلات تجاری در مرز مهران بدون هیچ گونه ممنوعیتی و محدودیتی انجام می شود و دستور العملی مبنی بر متوقف صادرات در ایام تعطیلات نوروز اعلام نشده است.
وی با بیان این که در ایام تعطیلات نوروز 97 دستگاه های اداری مستقر در مرز حضور دارند و پای کار هستند، افزود: تاجران و پیله وران می توانند در این ایام با توجه به تعطیل نبودن مرز به منظور انجام فعالیت های اقتصادی و بازرگانی و همچنین صادرات کالا به مرز مهران مراجعه کنند تا کار صادرات کالا به عراق همانند گذشته انجام شود.
مدیرکل گمرگ استان ایلام تاکید کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروز 97 تردد مسافر و زائر به قصد زیارت به عتبات عالیات از طریق مرز مهران نیز همانند گذشته کماکان انجام می شود.
مصطفایی یادآور شد: به طور قطع در ایام نوروز و اعمال محدودیت های ترافیکی در برخی جاده های ارتباطی کشور، صادرات کالا در مرز مهران نیز تا حدودی کاهش خواهد یافت و این امری طبیعی است.
روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از سیر تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری این شهرستان از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.

Sorry - Comments are closed