زیرساخت های بازارچه سیرانبند بانه توسعه می یابد

استاندار کردستان گفت: با توجه به اینکه بازارچه سیرانبند در تجارت و اقتصاد منطقه نقش مهمی دارد زیرساخت های این بازارچه توسعه می یابد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، بهمن مراد نیا روز یکشنبه در جریان بازدید از بازارچه سیرانبند بانه افزود: بازارچه سیرانبند بانه یک دروازه مهم برای توسعه صادرات و واردات محسوب می شود که نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب است.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم بازارچه مرزی سیرانبند بانه تقویت شود، اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی بانه به صورت جدی پیگیری می شود که با تحقق این برنامه ها، تجارت در بانه رشد چشمگیری خواهد داشت.
وی اضافه کرد: فعالیت در مرزها با شرایط و تدابیر جدید و با بخشودگی گمرکات سیرانبند و خانم شیخان ادامه خواهد داشت.
مراد نیا با اشاره به موضوع تردد مسافر در مرز سیرانبند بانه گفت: تردد مسافر از مرز سیرانبند بانه در گذشته 2 بار به صورت رسمی آغاز شده اما مورد توافق قطعی دولت مرکزی عراق قرار نگرفته که این موضوع به شکلی جدی پیگیری می شود.
وی افزود: کارهای اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بانه بنا به دلایلی انجام نشده اما در چند ماه قبل اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده و بخشی از زیرساخت ها مانند برق و گاز فراهم شده و دیگر زیرساخت ها تا 6 ماه آینده فراهم می شود.
استاندار کردستان گفت: 30 میلیارد ریال اعتبار از طرف شرکت شهرک های صنعتی مرکز برای تامین زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه تامین شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به انتقال موقت آب سد عباس آباد بانه اشاره کرد و یاد آور شد: انتقال آب برای حل مشکل کمبود آب شرب بانه به صورت موقتی انجام شده و در سال جاری آبگیری سد عباس آباد به پایان می رسد و پروژه انتقال آب به صورتی دائمی در سال آینده انجام می شود.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بانه در آبان سال 96 در 85 هکتار زمین و در 15 کیلومتری غرب بانه و پنج کیلومتری مرز سیرانبند آغاز شده و قرار است این پروژه در 6 ماه اول سال جاری برای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران و کارآفرینان آماده و واگذاری شود.
استاندار کردستان و هیات همراه در سفر خود به بانه از منطقه ویژه اقتصادی و پروژه سد عباس آباد بانه بازدید و همچنین به یادمان شهدای گمنام سیرانبند بانه ادای احترام کرد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

Sorry - Comments are closed