کرمانشاه| صادرات از طریق بازارچه سومار ۲.۵ برابر افزایش یافت

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: صادرات کالا در سال گذشته از طریق بازارچه سومار به کشور عراق نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، کورش محمودیان اظهار داشت: در سال گذشته بیش از یک میلیون تن انواع کالا در قالب 68 قلم به ارزش 895 میلیون دلار توسط بیش از 52 هزار کامیون از طریق بازارچه سومار به کشور عراق صادر شده است.

وی عنوان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال 95 از نظر ارزش، وزن و تعداد کامیون 2.5 برابر رشد داشته است.

محمودیان با اشاره به اینکه تعداد اقلام کالاها نیز با 30 درصد افزایش به 68 قلم کالا رسیده است گفت: امید داریم با برنامه‌ریزی مناسب امسال شاهد توسعه و ارتقای بیشتر این بازارچه به سمت رسمی شدن باشیم.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب عنوان کرد: در بخش بازسازی مناطق زلزله‌زده از مجموع 17 هزار واحد مسکونی ارزیابی شده 4584 واحد مسکونی در این شهرستان تخریب و 11 هزار و 77 واحد نیز آسیب دیده‌اند که تاکنون 2059 واحد در مرحله پی‌سازی و فونداسیون، 385 واحد در مرحله دیوار چینی، 558 واحد در مرحله اسکلت، 140 واحد در مرحله اجرای سقف و 15 واحد نیز تکمیل و تحویل مالکان شده است.

محمودیان با بیان اینکه تاکنون 941 واحد احداثی و 4951 واحد تعمیری نیز تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند گفت: توجه کامل دستگاه‌های اداری شهرستان به موضوع شعار حمایت از کالای ایرانی در تمام امور ضرورت دارد.

Sorry - Comments are closed