ایران و عراق در حوزه تجهیزات پزشکی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تفاهمنامه و پروتکل همکاری های مشترک در حوزه تجهیزات پزشکی بین وزارت بهداشت ایران و عراق امضا شد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشت: این تفاهمنامه شامل راه اندازی خطوط تولید تجهیزات پزشکی ایران در عراق با انتقال تکنولوژی، تسهیل فرآیند و توسعه خرید تجهیزات پزشکی ساخت ایران از سوی وزارت بهداشت عراق، ارائه خدمات فنی و مهندسی نگهداشت تجهیزات پزشکی به عراق، ارائه آموزش های خدمات کنترل کیفی رگولاتوری و آزمایشگاهی و ثبت و ریجستری محصولات ایرانی برای صادرات به عراق است.
محمد جابر، معاون مدیر کل بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق در نشست مشترک با مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: ایران می تواند از ظرفیت های موجود در حوزه تجهیزات پزشکی در عراق استفاده کند و عراق آماده استفاده از پتانسیل های بالقوه و تجارب ارزشمند ایران است.
وی افزود: سطح همکاری های مشترک ایران و عراق به ویژه در زمینه هایی مانند مبادله متخصصان، آموزش، خدمات پس از فروش و نگهداشت تجهیزات پزشکی که از اهمیت بالایی برخوردار است، باید افزایش یابد و ایران می تواند از ظرفیتهای موجود در کشور عراق استفاده کند.
جابر ادامه داد: برای طرف عراقی حائز اهمیت است که از پتانسیل های بالقوه و تجارب ارزشمند طرف ایرانی بهره ببرد چرا که در نهایت دو کشور منتفع خواهند شد و همکاری دو جانبه بیش از پیش گسترش خواهد یافت.
در این نشست رضا مسائلی، مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ایران گفت: روابط تجاری بین ایران و عراق به 1400 سال قبل و حتی به دوران قبل از اسلام باز می گردد.
وی از آمادگی ایران برای ارائه خدمات آموزشی و فنی و مهندسی در زمینه کنترل کیفی و نگهداشت تجهیزات پزشکی به کشور عراق خبر داد و افزود: برای تاسیس مدرسه ای در این خصوص در عراق، آمادگی داریم.
مسائلی اضافه کرد: با سرمایه گذاری مشترک دو طرف، امکان راه اندازی خطوط تولید تجهیزات پزشکی ایرانی باکیفیت و مطابق استانداردهای بین المللی در عراق تحت برند عراق توسط بخش خصوصی ایران وجود دارد.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: هم اکنون خرید تجهیزات پزشکی ساخت ایران در سبد خریدهای وزارت بهداشت عراق وجود دارد و امیدواریم با تسهیل فرآیند و مقرارت آن در عراق با این مذاکرات، شاهد توسعه صادرات تجهیزات پزشکی به کشور عراق باشیم.

Sorry - Comments are closed