صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری کالا از مرز مهران

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری کالا از مرز بین المللی مهران در سال گذشته خبر داد.

به نقل از خبرگزاری مهر، جمیل شوهانی با بیان اینکه این میزان صادرات از مقدار در نظر گرفته شده نیز فراتر رفت گفت: ارزش کالاهای صادراتی تولید شده در این استان از گمرک مهران در سال گذشته ۵۰۲ میلیون و ۷۵۶ هزار دلار بوده درحالی که صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری برای سال ۹۶ پیش بینی شده بود.

وی بیشترین کالای صادراتی استان ایلام به عراق از مرز بین المللی مهران را سیمان و محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: وزن کالاهای صادر شده این استان سال گذشته یک میلیون و ۲۲۰ تن بوده که ۱۰ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از واردات یک میلیون و ۱۴۵ هزار دلاری کالا از گمرک استان و مرز بین المللی مهران به کشور خبرداد و یادآور شد: عمده کالاهای وارداتی از مرز بین المللی مهران تنها مربوط به قطعات مواد اولیه برای کارخانجات بوده است.

شوهانی افزود: روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون کالای صادراتی و بازرگانی از طریق گمرک و مرز مهران به کشور عراق صادر می شود.

Sorry - Comments are closed