2میلیون تن کالای صادراتی کرمانشاه مشمول استاندارد است

مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: در سال گذشته نزدیک به چهار میلیون تن کالا از مرزهای استان صادر شد که 2 میلیون تن آن مشمول مقررات استاندارد اجباری شده است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمودرضا نیازی افزود: کالاهای مشمول استاندارد اجباری در حوزه های صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع ساختمانی و معدنی، صنایع شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی است.

وی گفت: برای این قبیل کالاها، مجوزهای لازم از سوی اداره کل استاندارد کرمانشاه و ادارات مرزی استاندارد مستقر درقصرشیرین، نمایندگی پرویز خان، نمایندگی خسروی و نمایندگی استاندارد پاوه صادر شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: یکی از راهکارهای تحقق این شعار توجه ویژه به حوزه صادرات است.

وی تصریح کرد: از آنجا که حدود 50درصد کل صادرات ایران به عراق از بازارچه های استان انجام می شود برای صیانت از کالاهای تولید داخل، فرآیند کنترل کیفیت محصولات صادراتی و وارداتی در نقطه صفر مرزی در کمترین زمان و با بالاترین سطح اطمینان انجام می شود.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه، حمایت از کالای ایرانی و کیفی سازی صادرات را از اولویت های کاری این اداره کل در سال جدید عنوان و تاکید کرد: تنها در صورت انطباق کالا با استانداردهای ملی مربوطه یا ضوابط فنی، مجوز صادرات یا واردات آنها صادر می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نظارت استاندارد بر کیفیت کالاهای صادراتی گفت: به منظور توسعه و حضور چشمگیر در بازار کشور عراق، باید توجه ویژه ای به کیفیت کالاهای صادراتی ازسوی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و متولیان امر صورت گیرد، زیرا که صدور کالاهای غیراستاندارد به بازار هدف می تواند لطمه های جبران ناپذیری به اعتبار تولیدات صادراتی ایران وارد کند.

نیازی با اشاره به اینکه استاندارد کلید توسعه اقتصادی کشور است، اظهار کرد: رعایت استاندارد علاوه بر اینکه برای سلامت و ایمنی تمام آحاد جامعه ضروری است در سطح ملی و بین‌المللی به توسعه کیفیت کالاها و خدمات و نظارت بر استاندارد کالاهای وارداتی و صادراتی کمک نموده و سبب پایداری بازار هدف خارجی می‌شود که این مهم یکی از محورهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را هم تشکیل می‌دهد.

Sorry - Comments are closed