همایش فرصت های اقتصادی ایران و اقلیم در اربیل عراق برگزار می شود

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل از برگزاری همایش فرصت های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با مشارکت مقامات دولتی و اتاق های بازرگانی و فعالان اقتصادی عراق و ایران در اربیل خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‘مرتضی عبادی’ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل با اعلام این مطلب به رسانه ها گفت: همایش اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در تاریخ 12 و 13 اردیبهشت سال جاری با مشارکت مقامات حکومتی و اتاق های بازرگانی و فعالان اقتصادی عراق و ایران در اربیل برگزار می شود.

وی افزود: در این همایش که مقامات وزارت بازرگانی و اتاق بازرگانی عراق مشارکت خواهند داشت مقامات وزارت صنعت و معدن و تجارت و همچنین اتاق های بازرگانی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور خواهند داشت.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق اضافه کرد: استانداران اربیل، سلیمانیه، دهوک، حلبچه و فرمانداران مناطق گرمیان و راپرین در زمره دعوت شدگان محلی در کردستان عراق و فعالان اقتصادی در استانهای بغداد، نینوا و کرکوک نیز در زمره مهمانان خواهند بود.

مرتضی عبادی در ارتباط با هدف برگزاری همایش مذکور نیز اظهار کرد: همایش اقتصادی مشترک ایران و اقلیم در اربیل یک رویداد بزرگ اقتصادی است که درشناخت فرصت ها وظرفیت های اقتصادی و تجاری و بازرگانی، گردشگری، سرمایه گذاری مشترک با اهمیت تلقی می شود.

در پی سفر نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به تهران در سال گذشته و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط اقتصادی و سیاسی در اولویتهای اول این منطقه قرار گرفت.

Sorry - Comments are closed