پیگیر لغو روادید بین ایران و عراق هستیم/ ارتقای زیرساخت‌ها برای برگزاری مراسم اربعین ضروریست

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: برای لغو روادید بین ایران و عراق تلاش‌های فراوان و در عین حال مستمری انجام شده که عراق تاکنون به دلایلی آن را نپذیرفته است.

به نقل از خبرگزاری فارس، حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: از جمله اثرات عشق به امام حسین(ع) برگزاری باشکوه‌تر مراسم راهپیمایی اربعین در کربلا است که هر سال شاهد هستیم که نسبت به سال قبل از آن باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در این حرکت خودجوش مردمی سهمی داشته باشیم سعی کرده‌ایم که زیرساخت‌های این همایش بزرگ را به گونه‌ای تکمیل کنیم که مردم در کمال آرامش و امنیت در این سفر معنوی شرکت داشته باشند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: اگر چه در سال‌های ابتدایی پیاده‌روی اربعین، مشکلاتی به دلیل آماده‌نبودن زیرساخت‌ها وجود داشت، اما با همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم بخش عمده‌ای از این مشکلات رفع شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: یکی از مهمترین‌ راه‌های کاهش مشکلات تشکیل جلسات اربعین در استان‌ها و شهرستان‌ها، ایجاد کارگروه‌های تخصصی در ستاد اربعینی استان‌ها و دسته‌بندی مشکلات و ارائه به این کارگروه‌های تخصصی بوده که سبب شد با استفاده از کمک‌های مردمی، بخش عمده‌ای از این مشکلات رفع شود.

وی ادامه داد: برای این که بتوانیم تجهیزات مورد نیاز موکب‌ها را به عراق منتقل کنیم، نشست‌ها و پیگیری ‌های مناسبی با طرف‌های عراقی برگزار شد که در توافق‌نامه جدید این مشکلات به حداقل می‌رسد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی عنوان کرد: از جمله توافق دیگری که با طرف‌های عراقی برای تسهیل مراسم خودجوش راهپیمایی مردمی در اربعین انجام شده، کاهش برخی از هزینه‌هاست تا کمتر بر افراد کم‌درآمد و محروم جامعه فشار مالی ایجاد شود.

ذوالفقاری بیان کرد: برای لغو روادید بین دو کشور نیز تلاش‌های فراوان و در عین حال مستمری انجام شده که تاکنون به دلایلی کشور عراق تاکنون آن را نپذیرفته است اما هنوز در حال تلاش در این زمینه هستیم که اگر عراق موضوع لغو روادید را بپذیرد، بخش دیگری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هر دو کشور نیاز به ارتقای زیرساخت‌های خود در جهت برگزاری مناسب راهپیمایی اربعین، دارند، افزود: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقل در ایران و زیرساخت‌هایی مانند ارتباطات تلفنی، اینترنت و خدمات بانکی در عراق باید مورد توجه مسئولان هر دو کشور واقع شود.

Sorry - Comments are closed