خدمات مبادلات موقت در 2 بازارچه مرزی ارائه می شود

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در راستای ساماندهی و اجرایی شدن مبادلات در بازارچه های موقت مرزی استان، گمرکات کرمانشاه آماده ارائه خدمات در بازارچه های شوشمی و شیخ صالح است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، خلیل حیدری افزود: معیشت خانوارها در شهرستان های همجوار با مبادی مرزی با درآمدهای حاصل از تجارت با کشور عراق عجین شده واز این رو موضوع ساماندهی مبادلات در بازارچه ها در دستور کار قرار گرفته است.

بازارچه شوشمی در بخش نوسود شهرستان پاوه و بازارچه مرزی شیخ صالح در شهرستان ثلاث باباجانی قرار دارد.
استان کرمانشاه در مجموع پنج بازارچه مرزی دارد.

اودر ادامه اظهار کرد که مبادلات تجاری ما با کشور عراق نقش تعیین کننده ای بر اقتصاد منطقه دارد و ازاین رو گمرکات استان کرمانشاه در راستای اجرایی شدن و ساماندهی مبادلات در بازارچه های موقت مرزی، زیر ساخت های لازم را در حوزه فعالیت های گمرکی در گمرکات بازارچه های مرزی شوشمی و شیخ صالح فراهم نموده است.

او گفت: گمرکات استان آماده ارائه خدمات به تجار، فعالان اقتصادی و ساکنان مناطق مرزی است.

حیدری تصریح کرد: گمرکات استان کرمانشاه در جهت ساماندهی مبادلات در بازارچه های موقت مرزی استان، آماده هرگونه همکاری با دستگاه های ذی ربط ازجمله استانداری، فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت در این زمینه است.
وی همچنین جهت ساماندهی مبادلات در بازاچه های موقت مرزی استان از فراهم نمودن زیر ساخت های گمرکی لازم در بازارچه ی مرزی تیله کو در آینده نزدیک خبر داد.

وی افزود: در جهت تسریع و روان سازی مبادلات در بازارچه های موقت مرزی استان و در راستای ارائه خدمات مطلوب، مجموعه گمرکات استان کرمانشاه آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی در این زمینه به تجار و فعالان اقتصادی است.

استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به این کشور را به خود اختصاص می دهد.

Sorry - Comments are closed