آذربایجان شرقی در بازسازی موصل مشارکت می کند

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آماده توسعه همکاری‌ اقتصادی با عراق هستیم، گفت: فعالان اقتصادی و بازرگانان تبریز و دیگر جاهای استان در بازسازی موصل مشارکت می کنند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی جهانگیری با اشاره به نتایج حضور فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی در همایش اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کردستان عراق، افزود: فعالان اقتصادی استان برای حضور پررنگ در بازار عراق در این همایش اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به گسترش مراودات تجاری بین ایران و عراق بیان کرد: فضا برای ورود جدی بازرگانان ایرانی به عراق فراهم است و ما باید از فرصت به ‌دست‌ آمده، بیشترین استفاده را ببریم.

جهانگیری گفت: با توجه به نیاز شدید به مصالح ساختمانی در موصل، مقرر شد صنایع مرتبط و بخصوص انجمن‌ های تخصصی فنی مهندسی و ساختمان آذربایجان شرقی به این موضوع ورود جدی داشته باشند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این نشست از فعالان اقتصادی عراقی نیز برای حضور در تبریز و توسعه فعالیت های مشترک اقتصادی دعوت شد.

به گزارش ایرنا، همایش فرصت‌های اقتصادی ایران و منطقه کردستان عراق دوازدهم اردیبهشت امسال با حضور نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و شماری از وزرای عراق و منطقه کردستان این کشور و تجار و روسای اتاق‌های بازرگانی دو طرف در اربیل برگزار شد.

تجار و بازرگانان آذربایجان شرقی از زمان فروپاشی رژیم بعث در عراق تا به امروز حضور چشمگیری در این کشور داشته اند و نزدیکی جغرافیایی، لزوم ورود جدی تر آنان به بازار پررونق ساخت و ساز عراق را دوچندان می کند.

Sorry - Comments are closed