امسال به بازگشایی «مرز خسروی» امیدوارتریم

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: امسال با همکاری طرف عراقی مرز خسروی پیش از ایام اربعین بازگشایی شود.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمدابراهیم الهی‌تبار  با اشاره به آمادگی 100 درصدی استان برای پذیرایی از زوار اربعین، گفت: بازگشایی مرز خسروی یکی از اولویت‌های ملی است و سال گذشته تلاش بسیاری برای بازگشایی این مرز صورت گرفت.

وی افزود: استاندار کرمانشاه از همان بدو ورود تلاش‌های بسیاری برای بازگشایی این مرز جهت تردد زوار و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پذیرایی از زوار داشتند، اما مسئله مهم جهت بازگشایی مرز به طرف عراقی برمی‌گردد که باید بستر کار را فراهم کند.

الهی تبار تصریح کرد: امسال نیز ستاد اربعین در استان شکل گرفته و قرار است اقدامات سال گذشته در قالب کمیته‌های مختلف پیگیری و تقویت شود. مشکلی در بحث تردد زوار وجود ندارد و امیدواریم امسال با همکاری و همیاری طرف عراقی بتوانیم زائرین اربعین را از مرز خسروی راهی عتبات کنیم.

الهی تبار با تاکید بر اینکه تلاش برای بازگشایی مرز خسروی تنها مختص ایام اربعین نیست، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم مرز خسروی را پیش از اربعین بازگشایی کنیم.

وی افزود: خسروی یکی از قدیمی‌ترین مرزهای ایران است و ریشه در تاریخ کشور دارد و بازگشایی آن برای مسئولین نظام بسیار حائز اهمیت است.

الهی تبار تصریح کرد: در حال حاضر رایزنی در سطح مسئولین عالی دو کشور در روابط بین‌الملل در حال انجام است و امیدواریم امسال با همکاری دولت عراق نتیجه بگیریم و شاهد بازگشایی مرز خسروی باشیم.

وی با اشاره به ابراز تمایل طرف عراقی برای بازگشایی این مرز گفت: سال گذشته طرف عراقی مسائل و مشکلات امنیتی را مطرح کردند که ممکن بود برای زوار آسیب‌رسان باشد و امیدواریم امسال با رفع این مشکلات تردد زوار در مرز خسروی برقرار شود.

Sorry - Comments are closed