بازار دیوانیه عراق مستعد حضور حداکثری کالاهای ایرانی است

استاندار دیوانیه عراق تاکید کرد بازار پر تقاضای این استان مستعد حضور حداکثری کالاهای ایرانی است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‘سامی جبار الحسناوی’ در دیدار ‘ناصر بهزاد’ رایزن بازرگانی ایران در عراق با وی، با اشاره به وجود واحدهای تولیدی متعدد در استان های مختلف ایران تاکید کرد ما از حضور مستقیم شرکتهای ایرانی برای همکاری در تامین محصولات مورد نیاز استان دیوانیه کاملا استقبال می کنیم.

وی گفت: شرایط بسیار مناسبی در این استان برای فعالیت شرکت های ایرانی وجود دارد و رشد بازارهای عرضه در دیوانیه و تعاملات خوب بازرگانان این منطقه بستر مطلوبی برای فعالیت بازرگانی ایجاد کرده است.

در این دیدار همچنین رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به اولویت کسب و کار استان دیوانیه در زمینه ایجاد یک ناحیه صنعتی برای توسعه فعالیتهای کارگاهی و صنفی و همچنین انجام کشت فراسرزمینی برای بهره داری از شط فرات و توسعه ظرفیتهای حمل و نقل، به توانمندی های خوب شرکت های ایرانی برای همکاری در این زمینه ها پرداخت.

وی گفت با توجه به موقعیت خاص این استان در محوریت بصره و بغداد تقاضای ایجاد نیروگاهها و سیستمهای خورشیدی کم مقیاس کمک بزرگی به تولید برق و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت و شرکت های ایرانی می توانند دانش، توان و تجربه خود را در این زمینه در اختیار طرف عراقی قرار دهند.

استاندار دیوانیه نیز ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده حضور شرکتهای ایرانی در بخش تامین کالا و ایجاد دفتری برای افزایش ارتباطات تجاری از سوی اتاق های بازرگانی ایران در مرکز این شهر را ضروری دانست.

این مقام عراقی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم عراق بوده است و امروز که بازار دیوانیه در حال بازیابی برای تامین کالا و رونق تجارت است از حضور بیش از پیش محصولات ایرانی استقبال می کند.

استاندار دیوانیه همچنین از آمادگی برای واگذاری فضاهای مناسب و ارایه مجوزهای لازم برای ایجاد مرکزی برای معرفی و تامین کالای ایرانی در این استان خبر داد.

رایزن بازرگانی ایران در عراق نیز ضمن تشکر از توجه ویژه استاندار دیوانیه، همچنین به هماهنگی های انجام شده در جلسه اخیر خود با سرکنسول ایران در نجف اشرف اشاره کرد و گفت استان های نجف و دیوانیه بعنوان اولین استان های هدف، در برنامه توسعه همکاریهای مشترک در حال حاضر مورد مطالعه قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد اقدامات موثری در آتی در این بخش عملیاتی شود.

Sorry - Comments are closed