سعودیها برای حضور اقتصادی در کردستان عراق تلاش می کنند

در پی دو روز حضور هیات اقتصادی عربستان سعودی در اربیل عراق منابع رسمی این کشور از برنامه ریزی سعودیها برای سرمایه گذاری در اقلیم کردستان عراق خبر دادند.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، این منابع تاکید کردند که سعودیها تمایل دارند در حوزه های صنعتی مانند احداث کارخانه سیمان و تولید فولاد سرمایه گذاری نمایند.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته عربستان سعودی بزودی برای توسعه روابط خود با اقلیم پروازهای مستقیم خود را به اربیل راه اندازی کرده و یک بانک سعودی شعبه خود را در این منطقه بازگشایی خواهد کرد.

«عبدالعزیز شمری» سفیر عربستان سعودی در عراق در این خصوص به رسانه های محلی کردستان عراق گفت: قانون سرمایه گذاری در اقلیم کردستان عراق دارای ویژگیهایی است که سرمایه گذاران را تشویق به حضور در منطقه می کند، هیات کارآفرینان سعودی در خصوص انرژی، کشاورزی، ایجاد یک شهرک صنعتی کامل در اربیل با هیات اقلیم گفتگو کردند.

وی افزود: در این دیدارها همچنین در خصوص ساخت چندین کارخانه تولیدات ساختمانی در اربیل گفتگو شد به نحوی که سرآغازی برای سرمایه گذاری در عراق باشد.

«سامی بن عبدالله» رئیس اتاق بازرگانی عربستان سعودی نیز در این خصوص اظهار داشت: در چهارچوب روابط خوب عربستان سعودی و اقلیم کردستان عراق می کوشیم در حوزه های مختلف اقتصادی در کردستان عراق سرمایه گذاری کنیم.

وی تاکید کرد مقرر شده است که هیات اقتصادی مشترکی برای پیگیری و انجام پروژه های مشترک اقتصادی تشکیل شود .

این مقام سعودی تایید کرد که در خصوص بازگشایی شعبه یکی از بانکهای عربستان سعودی و آغاز پروازهای مستقیم هوایی از اربیل به ریاض دو طرف گفتگو کرده و توافقات اولیه حاصل شده است.

هیات اقتصادی پنجاه نفره عربستان سعودی دوشنبه شب برای دیدار با هیات اقتصادی اقلیم کردستان عراق وارد اربیل شد و روزهای سه شنبه و چهارشنبه با اتاقهای بازرگانی و تجار کرد عراقی دیدار و گفتگو نمود.

Sorry - Comments are closed