رسمی شدن مرز کیله سردشت در حال پیگیری است

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: رسمی شدن مرز کیله سردشت در حال پیگیری است و ما مصمم به تحقق این امر جهت ارتقای درآمدهای مرزنشینان هستیم.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، رضا حسینی روز چهارشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات فراروی تجار و صادرکنندگان آذربایجان غربی در بازارهای عراق افزود: تحقق این موضوع می تواند مسیر توسعه صادرات و واردات را از مسیر این استان بیش از پیش هموار کند.

وی اضافه کرد: از جمله مهمترین برنامه های توسعه ای آذربایجان غربی، تبدیل این استان به هاب تجاری کالاست و وجود پایانه های متعدد در مرزهای 967 کیلومتری استان می تواند موفقیت در این خصوص را تضمین کند.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر نقش ویژه ای را در توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای عراق، ترکیه و سوریه ایفا می کند و در صدد هستیم با حمایت از تجار و بازرگانان و حل مشکلات آنان این روند را بهبود ببخشیم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و عراق قابل توجه است و باید زمینه ای فراهم شود تا سهم این استان از مبادلات 2 کشور روز به روز افزایش یابد.

حسینی افزود: به دنبال برگزاری نمایشگاه در شهر اربیل عراق جهت معرفی توانمندی ها و محصولات تولیدی آذربایجان غربی هستیم و تحقق این امر به حمایت های بیش از پیش دولت از تجار استانی وابسته است.

در این جلسه جمعی از فعالان بخش خصوصی و تعدادی از مدیران استانی نیز مسائل، مشکلات و چالش های پیش روی تجار و صادرکنندگان استان را در حضور مشاور معاون اول رییس جمهور مطرح کردند.

جلسه بررسی موانع و مشکلات فراروی تجار و صادرکنندگان استان با حضور دکتر دانایی فر، مشاور معاون اول رییس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق برگزار شد.

Sorry - Comments are closed