ممنوعیت استفاده از دلار در مبادلات با عراق تاثیری بر صادرات ندارد

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از معاملات با عراق بر اساس ریال ایران است، گفت: ممنوعیت استفاده از دلار در مبادلات با عراق تاثیری بر صادرات ندارد.

به نقل از خبرگزاری مهر، کیوان کاشفی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از معاملات با عراق بر اساس ریال ایران است، اظهار داشت: همزمان با دور جدید تحریم‌های آمریکا با مقامات عراق در خصوص ممنوعیت انجام مبادلات عراق با ایران با دلار صحبت هایی انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضراز سوی مقامات عراقی مبنی بر ممنوعیت استفاده از دلار در مبادله با ایران مطرح شده است که از دو جنبه قابل بررسی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد شاکله بانک‌های عراقی از نظر نحوه اداره و سرمایه‌گذاری آمریکایی هستند و بر همین اساس پیش‌بینی می‌شد که با بانک‌های عراقی در این بخش مشکلاتی داشته باشیم.

کاشفی بیان کرد: در این زمینه خیلی نگرانی نداریم چرا که در بخش یورویی مبادلات انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: دومین جنبه بررسی این موضوع هم بخش عمده‌ای از معاملات با عراق بر اساس ریال ایران است که با توجه به کاهش ارزش پولی ما ممکن است تبعاتی برای ما داشته باشد، اما افغانستان وعراق از کشورهایی هستند که با ارزش پولی ملی خود می‌توانیم با آنان معامله کنیم و این یک مزیت است.

وی با بیان اینکه این سیاست تاثیر چندانی بر صادرات کشور نداشته است، تصریح کرد: یکی از مصادیقی که در پایین آمدن نرخ ارزش پول ملی با آن مواجه هستیم در بخش صادرات باعث رونق می‌شود بنابراین به نظر نمی‌رسد مشکلی جدی برای ما وعراق ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هرچند که این هم ادامه سیاست تحریم‌ها و نگرانی هایی است که این کشورها از آمریکا و اقدامات آنها دارند و از قبل هم پیش‌بینی می‌شد.

Sorry - Comments are closed