ورود اتباع عراقی به ایران از مرز چذابه سه برابر شد

رئیس پایانه مسافری چذابه گفت: در روزهای اخیر ورود اتباع عراقی به ایران از مرز بین المللی چذابه برای گردشگری و خرید کالا نسبت به اوایل امسال حدود سه برابر شده است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، احسان نونژاد افزود: هم اکنون روزانه 600 مسافر عراقی از طریق پایانه چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز پس از تشریفات قانونی وارد جمهوری اسلامی ایران می شوند در حالی که پیش تر روزانه 200 تبعه عراقی از این مرز وارد کشور می شد.

وی با بیان اینکه افزایش سه برابری ورود اتباع عراقی به جمهوری اسلامی ایران از پایانه مرزی چذابه سبب رونق و تحرک اقتصادی شهرهای غرب خوزستان شده، افزود: افزایش قدرت خرید اتباع عراقی در کشورمان یکی از دلایل اصلی افزایش سفر عراقی ها به ایران است.

نونژاد با بیان اینکه تردد قانونی در گذرگاه مرزی چذابه شبانه روزی است افزود: برای جا به جایی و انتقال اتباع عراقی به شهرهای مقصد از مرز چذابه، امکانات مناسبی در این منطقه با کمک بخش خصوصی فراهم شده و مشکل خاصی در این ارتباط وجود ندارد.

گزارش رسیده از از مرز بین المللی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر نیز حاکی است که در روزهای اخیر ورود اتباع عراقی به شهرهای آبادان و خرمشهر افزایش چشمگیری داشته است.

حذف روادید برای ورود گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند و بهای مناسب کالای مصرفی از دلایل افزایش ورود اتباع عراقی به این منطقه میهن اسلامی است.

Sorry - Comments are closed