عراق با بازگشایی مرز شوشمی موافقت کرد

فرماندار پاوه از موافقت دولت مرکزی عراق برای بازگشایی مرز شوشمی و تردد مسافر از این مرز خبر داد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، پرویز ایده پور روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش مرزی نوسود با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: دولت مرکزی عراق موافقت خود را برای بازگشایی مرز شوشمی نوسود به استانداری حلبچه اعلام و ابلاغ کرده است.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن این موضوع در آینده ای بسیار نزدیک شاهد تردد مسافران و گردشگران از مرز شوشمی شهرستان پاوه با عراق و بالعکس خواهیم بود.

فرماندار پاوه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حدود سه سال است که با تردد مسافر از مرز شوشمی موافقت کرده است، تصریح کرد: زیرساخت های ابتدایی برای شروع کار در مرز شوشمی آماده است.

ایده پور اظهار داشت: برای ایجاد یک مرز در خور شأن و منزلت جمهوری اسلامی ایران نیاز است که با اجرایی شدن تردد نسبت به احداث زیرساخت های اصلی اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست، بازارچه مرزی شوشمی را یکی از بازارچه های فعال استان دانست و گفت: این بازارچه مشکلات زیرساختی همچون راه ارتباطی، محوطه سازی و پوشش ارتباطی اینترنت و تلفن دارد که باید هرچه سریعتر توسط ادارات مرتبط رفع شود.

اداره کل گمرکات استان کرمانشاه میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شوشمی در سه ماه اول امسال را 10 میلیون و 627 هزار و 465 دلار کالا به وزن 140 هزار و 652 تن ذکر کرد.

بخش مرزی نوسود از توابع شهرستان پاوه با بیش از 10 هزار نفر جمعیت دارای 2 بازارچه مرزی است.

Sorry - Comments are closed