50 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران صادر شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: بیش از 50 هزار تن کالای استاندارد از ابتدای سال جاری تاکنون از مرز مهران به عراق صادر شده است.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهناز همتی روز دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام با تبریک هفته دولت اظهار داشت: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد.

وی افزود: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

مدیرکل استاندارد ایلام از صادرات 50 هزار تن کالای استاندارد در مرز مهران در سال جاری خبر داد و یادآور شد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل موزائیک، آجر، مواد لبنی، مواد شیمیایی ( کربنات کلسیم) و سنگ های ساختمانی بوده است.

همتی تاکید کرد: در این مدت نزدیک به 250 مورد آزمون تعیین ماهیت نیز انجام شد که بیشترین کالای آزمون شده مربوط به سنگ های ساختمانی، کربنات کلسیم و سنگ آهن بوده است.

وی گفت: بازرسی از مراکز عرضه 130 مورد، 218 مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی و یک هزار و 244 مورد نمونه برداری از مراکز عرضه از جمله اقدام های انجام شده این اداره کل در مدت یاد شده (ابتدای سال تا کنون) است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 282 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شد.

مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائر به عتبات عالیات و از مبادی مهم صادرات کالاهای غیر نفتی کشور به عراق است.

Sorry - Comments are closed