تعامل دو طرف ایران و عراق برای راه اندازی گذر مرزی چنگوله خوب است

استاندار ایلام گفت: تعامل دو طرف ایران و عراق برای راه اندازی گذر مرزی چنگوله بسیار خوب است و به زودی این مرز قابل تردد خواهد بود.

به نقل از خبرگزاری مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی که با حضور دانایی فر مشاور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، افزود: ما چند برنامه را در ایلام در حال پیگیری داریم از جمله بحث اصلاح شبکه ی صادرات پایانه گمرک که در جهت تسهیل در حرکت کامیون های ترانزیتی این اصلاح صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در ایجاد بازارچه چیلات و چنگوله تصریح کرد: در سفر دکتر جهانگیری و همچنین دکتر رحمانی فضلی به استان در این خصوص مذاکراتی انجام شد و در این دو مرز بیش از ۳۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است و جاده دسترسی به این دو مرز در حال ساخت است.

وی به تعامل استاندار واسط عراق در راه اندازی بازارچه چنگوله اشاره کرد و گفت: طرف عراقی در این مرز همکاری بسیار خوبی دارد و در حال ایجاد زیرساخت های ارتباطی است.

وی با تشکر از حضور دانایی فر در استان و نقاط مرزی مهران و دهلران تصریح کرد: با حضور ایشان یک برنامه و روال مشخص برای راه اندازی این دو مرز مشخص شده و برای اجرایی شدن آنها برنامه ریزی صورت می گیرد.

Sorry - Comments are closed