بیش از ۵۴۱ میلیون دلار کالا از گمرکات کرمانشاه صادر شد

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: این میزان صادرات از لحظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: ۵۴۱ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۶۵۰ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۳۱ تن از ابتدای امسال در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شد.

به گفته حیدری این میزان کالای اظهار و صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۵۲ درصدی و از حیث وزن افزایش ۲۷ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان، تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۳۸۸ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۲۱ دلار کالا به وزن ۸۷۷ هزار و ۵۸۱ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۳ درصد و از حیث وزن نیز هفت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

وی عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی، سیب زمینی محفوظ شده، انواع کاشی دیواری، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، کولر‌های آبی و گرید لوله به صورت پودر ذکر کرد.

کیسه دسته دار پلاستیکی، انواع بستی، رول نایلون، کیسه پلاستیکی، جوال و کیسه برای بسته بندی کالا از نوار پلی اتیلن یا پلی پروپیلن، نوار لبه و روکش اوراق فشرده چوبی، ظروف ملامین و یکبار مصرف، پودر یا مایع لباسشویی از دیگر کالا‌های صادراتی از مرز‌های اقتصادی استان کرمانشاه است.

وی تصریح کرد که بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر شده است.

Sorry - Comments are closed