مرز رسمی پرویزخان اهمیت راهبردی برای ایران و عراق دارد

فرماندار قصرشیرین گفت: مرز رسمی پرویزخان از مهمترین مرزهای ایران با عراق است که با توجه به اهمیت راهبردی آن برای 2 طرف، درصدد افزایش همکاری ها و مبادلات مرزی از این شاهراه اقتصادی هستیم.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، مراد علی تاتار صبح دوشنبه در نشست با هیات عراقی به سرپرستی رئیس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق در محل پایانه مرز رسمی پرویزخان، افزود: پرویزخان یکی از بزرگترین مرزهای صادراتی ایران با کشور عراق است که به منظور رونق هرچه بیشتر آن و تسهیل در امر صادرات کالا، برای تقویت نقاط قوت و حل مشکلات موجود در مرز در کمترین زمان ممکن تلاش می کنیم.

وی اظهار داشت: اگر مشکلات موجود در مرز برطرف نشود نمی توانیم شاهد افزایش صادرات و واردات باشیم از این رو تلاش می کنیم که با پیگیری مسایل و مشکلات، شرایط را برای تسهیل در مبادلات تجاری و اقتصادی هموار کنیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین در ادامه بر تعیین نمایندگانی از طرف ایران و عراق برای ایجاد هماهنگی بیشتر و حل مشکلات به صورت روزانه به منظور ساماندهی و جلوگیری از رکود کاری تاکید کرد.

مانیفستی شدن اظهارنامه کالاهای صادراتی، اتخاذ تمهیدات لازم از سوی طرف عراقی برای جلوگیری از اعتصاب رانندگان آن ها و پیشگیری از رکود کاری در مرز، اطلاع رسانی در خصوص کالاهای مرجوعی به ایران با ذکر دلایل ارجاع، تسریع در صادرات تره بار، دیپ گیری باک کامیون های عراقی در هنگام خروج از مرز رسمی پرویزخان به عراق، برگزاری نشست های مرزی ماهیانه در مرز پرویزخان با شرکت مسئولان ذیربط و هیات ایرانی با مسئولیت فرماندار قصرشیرین و همتای عراقی از دیگر مواردی بود که تاتار به آن ها اشاره کرد.

رئیس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق نیز در این نشست گفت: مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق است که مزیت های زیادی برای مردم 2 کشور دارد از این رو باید از تمام ظرفیت های آن به شکل مطلوب استفاده کرد.

عبدالله نوری عبدالله افزود: مشکلات موجود در مرز باید با همکاری ایران و عراق در کمترین زمان ممکن حل شود و برای این امر ما آمادگی داریم تا هر زمان که نیاز باشد با طرف ایرانی برای حل مشکلات و مسایل مرزی نشست برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: تداوم نشست های مسوولان 2 طرف ایران و عراق علاوه بر کاهش مشکلات موجود، در روان سازی صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان نیز بسیار موثر است.

رئیس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق در صدر هیاتی به منظور بررسی مشکلات مرز پرویزخان و روان سازی صادرات کالا روز دوشنبه با فرماندار و مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط در محل بازارچه پرویزخان شهرستان قصرشیرین دیدار کرد.

Sorry - Comments are closed