بازار عراق فرصتی برای محصولات دارویی ایران

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، بازار عراق را دارای ظرفیت بالا برای صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی ایرانی دانست.

سید حمید حسینی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، با بیان اینکه سهم ما هم اکنون از بازار تجهیزات پزشکی و دارویی عراق حدود یازده درصد است گفت: می توانیم با توجه به تخصص و دانش موجود در کشور این سهم را به نحو قابل توجهی افزایش دهیم .
وی گفت: همچنین در حوزه محصولات فلزی و انواع محصولات فولادی با وجود اینکه ظرفیت بالایی داریم اما از بازار 4 میلیارد دلاری فولاد عراق سهم ما ناچیز است ضمن اینکه سهم ما از بازار خدمات فنی و مهندسی عراق نیز که تا دو سه سال گذشته رشد داشت هم اکنون متوقف شده که اگر در این بخشها سهم خود را بدست آوریم و به صادرات خود در عراق تنوع دهیم حضور ما در عراق در حوزه صادرات پایدار خواهد شد.
حسینی گفت: با این وجود در شش ماهه ابتدایی امسال صادرات ایران به عراق به 4 میلیارد و 165 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 31 درصدی را نشان می دهد .
وی افزود: افزایش صادرات و همچنین ورود گردشگران عراقی و به تبع آن ارز آوری ناشی از آن می تواند به اقتصاد ایران کمک کند.
دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: اخیراً دولت عراق بخشنامه ای صادر و در آن بسیاری از موانع توسعه روابط دو کشور از جمله مقررات اداری زائد را حذف کرد که با این اقدام اسناد تجاری نیازی به تایید سفارت ندارد و این اقدام بزرگی برای توسعه روابط است ضمن اینکه اتاق بازرگانی عراق و ایران نیز در عراق فعال شده که گامی رو به جلو است.
حسینی افزود : البته در این میان بی ثباتی قوانین و مقررات، مشکلات مرزی و عدم رعایت قوانین و مقررات در عراق همچنان وجود دارد که با همکاری دو کشور و نیز استقرار دولت جدید عراق این مشکلات حل خواهد شد.

Sorry - Comments are closed