ترانزیت بیش از ۴ میلیون دلار سوخت ازمرز خسروی

فرماندار قصرشیرین گفت: در این مدت با استفاده از ۳۶۶ دستگاه تانکر، حدود ۱۰ هزار تن سوخت از مرز خسروی ترانزیت شد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین با اشاره به راه اندازی ترانزیت سوخت برای نخستین بار در سال جاری از مرز خسروی گفت: چهار میلیون و ۳۱۶ هزار و ۸۶۷ دلار سوخت از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه سال جاری از این مرز بین المللی ترانزیت شد.
مرادعلی تاتار با اشاره به اینکه راه اندازی سواپ در گمرک خسروی منجر به افزایش حجم مبادلات در این مرز شده، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال با استفاده از سه هزار و ۵۵۰ دستگاه تانکر، ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۴۲۴ تن سوخت به ارزش ۵۴ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۵۹۹ دلار از مرز خسروی به کشورمان وارد شد.
وی بیان کرد: همچنین در مدت زمان یاد شده در مجموع سایر گمرکات کشور، ۳۰ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۲۳۸ دلار کالا به ارزش وزنی ۱۲۸ هزار و ۷۴۴ تن از طریق مرز خسروی به خارج از کشور صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزی ۶۹ درصد و از حیث وزنی ۴۸ درصد رشد داشته است.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که از گمرک این شهرستان نیز در نیمه نخست امسال، ۴۹ میلیون و ۴۶ هزار و ۹۵۳ دلار کالا به ارزش وزنی ۱۲۲ هزار و ۲۲۲ تن به عراق صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزی ۱۸۰ درصد رشد داشته است.
تاتارعمده اقلام صادراتی را شامل گوجه فرنگی، سیب زمینی، میوه و تره بار و مصالح ساختمانی ذکر کرد.
وی ارزش دلاری کالا‌های ترانزیتی سایر گمرکات و گمرک خسروی را در ۶ ماه نخست امسال در مجموع ۷۹ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۹۹۱ دلار به ارزش ۲۵۰ هزار و ۹۹۶ تن اعلام کرد.
مرز رسمی پرویزخان روزانه شاهد حجم بالایی از ترانزیت کالا‌های صادراتی، تانکر‌های سوختی، تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است.

Sorry - Comments are closed