بیش از یک میلیارد دلار کالا از کرمانشاه صادر شد

مدیرکل گمرکات کرمانشاه گفت: در نیمه اول امسال یک میلیارد و 396 میلیون و 668 هزار دلار کالا به وزن 2 میلیون و 823 هزار تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان به خارج از کشور صادر شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، خلیل حیدری افزود: این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 53 درصد افزایش و از حیث وزن نیز 30 درصد رشد داشته است.
او گفت: از مجموع کالاهای صادر شده 662 میلیون و 916 هزار دلار با وزن یک میلیون و 662 هزار و 684 تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 54 درصد و از حیث وزن 31 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 733 میلیون و 751 هزار دلار کالا را با وزن یک میلیون و 160 هزار و 437 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 52 درصد افزایش و از حیث وزن نیز 28 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را ظروف از مواد پلاستیکی، سیب زمینی محفوظ شده، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، انواع کاشی، انواع نایلون پلاستیکی، کولرهای آبی، گرانول پلی اتیلن، نایلون پلاستیکی رولی، انواع بستی، مصنوعات پلاستیکی شامل انواع ورقه و پالت اعلام کرد و گفت: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.
وی بیان داشت: در نیمه نخست سال 1397 در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 34 کشور صادرات قطعی انجام شده است.

Sorry - Comments are closed