گذرگاه های ارتباطی ایران در مرز با فیبر نوری به عراق متصل شد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران گفت: همه گذرگاه های ارتباطی در مرزها با برنامه ‌ریزی های لازم و دقیق برای تأمین ارتباطات و زیرساخت‌های مخابراتی با هدف ارائه خدمات با کیفیت و مناسب، از طریق فیبر نوری به عراق متصل شده اند.

خبرگزاری ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ارتباطات زیرساخت نوشت: «صادق عباسی شاهکوه » افزود: با توجه به تردد میلیونی زائران اربعین حسینی و لزوم ارائه تسهیلات با کیفیت به آنان برای پوشش ارتباطی و اینترنتی زائران تلاش های زیادی شده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس این شرکت ظرفیت مدارهای بین المللی خود را افزایش داده و برای ارائه خدمات مکالمات بین الملل وارده از طریق شبکه آی.پی(IP )، در حال فراهم آوردن بستر زیرساختی برای اپراتورهای ارتباطی به مدت 10 روز (فاصله یک هفته پیش و سه روز بعد از اربعین حسینی) است تا مشکلی در برقراری ارتباط ایجاد نشود.
معاون وزیر ارتباطات، ارائه سرویس ام.پی.ال.اس(MPLS) برای اپراتورهای تلفن همراه با ٧٥ درصد تخفیف باهدف تسهیل در رومینگ و اعمال تعرفه های سابق به مقصد عراق باوجود افزایش نرخ ارز را از دیگر اقدام های در نظر گرفته شده این شرکت در بازه زمانی 20 مهر تا 20 آبان ماه اعلام کرد.
وی، پیشرفت 98 درصدی پروژه فیبر نوری ایلام به مرز مهران و تکمیل آن تا پایان مهرماه امسال، افزایش 2 برابری لینک های ارتباطی، تقویت مسیرهای مرزی در داخل کشور، افزایش ظرفیت سیگـنالینگ بین الملل، بهینه سازی مسیرهای ارتباطی و کنترل 24 ساعته بر کیفیت شبکه، از دیگراقدام های این شرکت در ایام اربعین دانست.
براساس تقویم رسمی کشور، آیین عزاداری اربعین شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) روز سه شنبه هشتم آبان 1397(20صفر 1440 هجری قمری) است.

Sorry - Comments are closed