ورود خودرو‌های سواری به عراق ممنوع شد

رئیس گمرک شلمچه از ممنوع شدن ورود خودرو‌های سواری به عراق خبر داد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن معماری با اعلام این خبر، گفت: در جلسه‌ای که امروز با حضور مسئولان گمرک عراق در خاک این کشور برگزار شد اعلام شد که با توجه به ترافیک زیاد در جاده‌های منتهی به عتبات عالیات ورود خودرو‌های سواری با پلاک ورود موقت (کابوتاژی) از مرز شلمچه به داخل عراق از سوی گمرک این کشور ممنوع شده است.

وی افزود: ورود اتوبوس، ون و مینی بوس به داخل این کشور بلامانع است و مشمول این ممنوعیت نمی‌شود و هزینه‌ای از این بابت از سوی گمرک عراق از ایرانی‌ها دریافت نمی‌شود.

معماری گفت: ورود خودرو‌های غیر ایرانی از طریق مرز‌های ایران به عراق مشمول ۲۰ درصد ارزش خودرو به عنوان وثیقه به علاوه ۱۰۰ دلار هزینه است.

وی افزود: همراه داشتن کالای همراه مسافر بلامانع بوده و بیش از این مشمول مقررات تجاری است و باید از طریق موکب‌ها وارد عراق شود.

ایجاد سرویس ارزیابی ویژه برای موکب‌ها در گمرک

روح الله غلامی سرپرست گمرکات استان ایلام نیز از ایجاد سرویس ارزیابی ویژه برای موکب‌ها خبر داد و افزود: برای ایجاد تسهیلات ویژه جهت موکب‌ها و وسایل همراه آن‌ها سرویس ارزیابی ویژه با باسکول جداگانه‌ای در گمرک مهران ایجاد شده و این سرویس‌های گمرکی به صورت شبانه روزی به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

Sorry - Comments are closed