مهران، چذابه و شلمچه، مرزهای زمینی اربعین

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: مهران، چذابه و شلمچه به عنوان مرزهای زمینی اربعین سال 1397 اعلام شدند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین درخصوص انتقال کالا و بارهای تجاری در زمان اوج ترافیک مرزها در روزهای منتهی به اربعین نیز اشاره کرد: تلاش بر این است که بخشی از کالاها را به جای مرز مهران از مرزهای دیگر منتقل کنیم.
همچنین تا آنجا که امکان دارد محدودیتی برای عبور کالاهای تجاری ایجاد نکنیم و در نهایت روزهای پیک ترافیکی را مشخص و زمان محدودیت ها را تعیین و پیشتر به تجار و رانندگان اعلام کنیم تا معطلی و گرفتاری در مرز ایجاد نشود.
ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین همچینن درخصوص اقدامات این ستاد تصریح کرد: 5 شعبه و 40 باجه بانکی در عراق آماده خدمات رسانی به زائران ایرانی خواهند بود و محل استقرار این شعب را به مردم اعلام خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: درخصوص تأمین ارز زائران تلاشهای زیادی انجام شد تا با کمبود دینار عراق در بازار روبرو نشویم. به همین دلیل با توافقی که با بانک مرکزی انجام شد، شعب بانکهای عامل دینار مورد نیاز زائران را در اختیارشان قرار خواهند داد.
گفتنی است؛ در این جلسه دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین حسینی گزارشی از روند کار و آخرین اقدامات این ستاد و کمیته های آن ارائه کرد.

Sorry - Comments are closed