۳۳ درصد از صادرات به کشور عراق از طریق گمرکات استان کرمانشاه انجام می‌شود

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: سهم کرمانشاه از صادرات به کشور عراق از نظر ارزشی ۳۳ درصد است.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، خلیل حیدری در نشست خبری که روز سه شنبه در اتاق بازگانی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه میزان صادرات از گمرکات استان طی امسال از نظر ارزش 46 درصد و از نظر وزنی 28 درصد افزایش یافته است اظهار داشت: در این مدت یک میلیارد و 633 میلیون دلار کالا با وزن سه میلیون و 369 هزار تن از مرزهای استان صادر شده است.

حیدری با بیان اینکه در این مدت بیشترین میزان صادرات از مرز سومار انجام شده است گفت: کالاها از استان کرمانشاه به 35 کشور از حمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و امارات صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماه امسال 781 نوع کالا از مرزهای استان خارج شدن است افزود: کل کالاهای تولیدی استان که از کشور خارج شده از نظر وزنی 19 درصد افزایش و از نظر ارزشی یک درصد کاهش یافته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: کل کالاهای اظهار شده از استان از نظر وزنی سه درصد کاهش و از نظر ارزشی سه درصد افزایش یافته است.

حیدری با بیان اینکه ارزش اقلام صادراتی تولیدی استان طی امسال 210 میلیون دلار بوده است گفت: میزان صادرات انجام شده در مرز سومار 657 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 64 درصد افزایش یافته است.

Sorry - Comments are closed