ظرفیت صادرات برق به همسایگان به ۲ هزار مگاوات رسید

وزیر نیرو گفت: ظرفیت صادرات برق به کشور‌های همسایه به حدود ۲ هزار مگاوات رسید.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: ایران به افغانستان، پاکستان و عراق برق صادر می کند و با شکل گرفتن دولت جدید عراق ،مذاکرات مفصل تری با وزیر برق عراق خواهیم داشت.
وی همچنین در زمینه تاثیر تحریم ها بر قراردادهای منعقد شده با سایر کشورها نیز گفت: قراردادهای ما­ با کشورهای همسایه هیچ ارتباطی به تحریم های احتمالی ندارد و به دنبال توسعه تبادلات برقی نیز هستیم.
اردکانیان گفت: حدود 10 روز پیش با وزیر و معاونان­ کشورهای روسیه و آذربایجان­ برای سنکروم­ کردن برق­ سه کشور جلسه ای در مسکو برگزار شد و نتایج خوبی داشت و­ جلسه بررسی جزئیات­ آن قرار است در آذرماه­ در تهران انجام شود.
وی­ افزود: در قدم اول به دنبال افزایش تبادل برق با جمهوری آذربایجان تا ظرفیت­ 600 مگاوات­ هستیم و امیدواریم هرچه زودتر شرایط فنی لازم برای ارتباط سیستم برق سه کشور فراهم شود.
اردکانیان گفت: در صورتی که با مشکلی برخورد کنیم برای اتصال به شبکه برق روسیه و اروپا راه های جایگزین نیز داریم.
وی درباره تخصیص حق آبه کشاورزان اصفهان نیز گفت: طبق قانون توزیع عادلانه آب این موضوع متاثر از وضعیت بارش است که امیدواریم با بهترشدن نزولات جوی درماه های آینده امکان این تخصیص فراهم شود.
وزیر نیرو اضافه کرد: در کمتر از دو هفته آینده جلسه شورای هماهنگی زاینده رود برای بررسی دقیقتر تخصیص­ آب کشاورزان با حضور نمایندگان کشاورزان برگزار می کنیم و امیدواریم تصمیمات خوبی در آن جلسه گرفته شود.

Sorry - Comments are closed