بازارچه مرزی چذابه در خوزستان تعطیلات آخر ماه صفر فعال است

معاون گمرک چذابه گفت: فعالیت تجاری بازارچه مرزی چذابه بر اساس توافق با طرف عراقی، در ایام تعطیلات آخر ماه صفر ادامه دارد و صادرات کالا به عراق در این بازارچه متوقف نخواهد شد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدسعید فاضلی افزود: بر این اساس گمرک چذابه آماده ارایه خدمات گمرکی به بازرگانان و تجار عراقی و ایرانی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه بازارچه مرزی چذابه پس از 15روز تعطیلی به دلیل تداخل با تردد زائران اربعین حسینی، از روز یکشنبه هفته جاری فعالیت خود را دوباره از سرگرفت بیان کرد: تعطیلات طولانی مدت به روند صادرات کالا به عراق آسیب می زند از این رو مقرر شده در تعطیلات رسمی 2 کشور، بازارچه مرزی چذابه به فعالیت قانونی خود ادامه دهد.

معاون گمرک چذابه ادامه داد: همه تجار و ترخیص کاران کالا در بازارچه مرزی چذابه می توانند با هماهنگی طرف عراقی، در ایام تعطیلات رسمی غیر از روزهای جمعه، کالاهای غیرنفتی به عراق صادر کنند.

فاضلی با بیان اینکه در 2 روز گذشته یک هزار و180دستگاه کامیون و تریلر حامل کالا از طریق بازارچه مرزی چذابه به عراق صادر شده پیش بینی کرد روند رو به رشد صادرات کالا از این بازارچه در ایام تعطیلات آخر ماه صفر ادامه داشته باشد.

بر اساس اعلام گمرکات خوزستان ، امسال به دلیل تغییرات و نوسانات نرخ ارز در کشور و افزایش توان خرید تجار و بازرگانان عراقی ، صادرات کالا از مرز چذابه بیش از 40درصد افزایش داشته است.

پارسال حدود 350 میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی شامل مواد غذایی، آهن آلات، لبینات و ماهی پرورشی، مصالح ساختمانی و مصرفی از بازارچه مرزی چذابه به عراق صادر شد.

بازارچه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز در سال 1387به منظور صادرات کالا به عراق و تردد زائران 2 کشور باز شد.

فعالیت این بازارچه مرزی در یک دهه اخیر سبب رونق اقتصادی شهرهای غرب خوزستان و ایجاد اشتغال مولد برای واحدهای تولیدی و صنعتی خوزستان شده است.

گذرگاه مرزی چذابه یکی از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین بود و در 20 روز اول ماه صفر بیش از 229 هزار زائر از این مرز به عتبات عالیات مشرف شدند.

خوزستان با 2 استان میسان و بصره که 300کیلومتر مرز آبی و زمینی مشترک با آنان دارد تفاهم نامه همکاری در زمینه های تجاری، فرهنگی و آموزشی دارد.

Sorry - Comments are closed