نمایشگاه بغداد با حضور ایران و 70 کشور جهان گشایش یافت

چهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی بغداد امروز شنبه با مشارکت چشمگیر شرکت هایی از جمهوری اسلامی ایرانی و 70 کشور جهان در حضور نخست وزیر عراق و سفیر ایران آغاز به کار کرد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، در حاشیه این مراسم که نمایندگان شرکت های ایرانی و خارجی حضور داشتند، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد غرفه ویژه شرکت های ایرانی را افتتاح کرد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت که 53 شرکت ایرانی در بخش های مختلف در این دوره از نمایشگاه بین المللی بغداد شرکت کرده اند.

«ناصر بهزاد» اضافه کرد که شرکت های ایرانی در حوزه های صنعت، خدمات فنی مهندس، فرش و نساجی، مواد غذایی، لوازم منزلی، زیور آلات، لباس و پوشاک و صنایع خودرو سازی هستند.

مدیرکل نمایشگاه های خدمات و تجارت وابسته به وزارت بازرگانی عراق نیز در مراسم گشایش به کار چهل و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی بغداد گفت که در این دوره 71کشور جهان و 20 شرکت بومی شرکت کرده اند.
«محمد هاشم حاتم» افزود که کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران، ایتالیا، هند، انگلستان، ژاپن، اردن، سوریه، تونس، اندونزی، فرانسه، کره جنوبی و پاکستان مهمترین کشورهای حاضر در این دوره از نمایشگاه هستند.

وی حضور شرکت های عراقی را در این دوره نیز قابل توجه خواند و گفت که بیش از 20 شرکت بومی در این دوره از نمایشگاه حضور یافته اند.

نخست وزیر عراق نیز در سخنانی تاکید کرد که اولویت دولت او توسعه و ارتقا بخش اقتصادی در عراق است.

«عادل عبدالمهدی» افزود که پیش روی توسعه و ارتقا اقتصاد عراق موانع و چالش های فراوانی وجود دارند که همین امر سرمایه گذاری خارجی را در این بخش دچار مشکل کرده است.

وی خاطرنشان ساخت که ضروری است برای جذب سرمایه ها بسترهای مناسب برای آن در کشور فراهم شود.

وی بازسازی عراق را مرهون مشارکت همه بخش ها دانست و گفت که جنگ هایی که عراق در طول سالیان گذشته با آن مواجه بوده، زیر ساخت های این کشور را از بین برده و برای بازسازی، عراق نیازمند همیاری همه است.
نخست وزیر عراق گفت که چالش جدی دولت عراق در مرحله پیش رو، اعمال قانون و نظام عمومی و تغییر رویکرد اقتصاد از اقتصاد تک محصولی به چند محصولی است.

این نمایشگاه به مدت 9 روز از 19 تا 28 آبان ماه جاری ادامه دارد.

Sorry - Comments are closed